Feszült nappalok,

álmatlan éjszakák?

Feszült nappalok,

álmatlan éjszakák?

Sedacur forte altató nyugtató gyógyszer

Feszült nappalok,

álmatlan éjszakák?

Feszült nappalok,

álmatlan éjszakák?

Sedacur forte altató nyugtató gyógyszer

Az alvás aranyszabályai

Ha betartunk néhány alapszabályt, akkor az elalvás egyszerűbb mint gondolnánk. Valóban ilyen egyszerű lenne?

Az alvást számos tényező befolyásolhatja. Ha bizonyos szabályokat és viselkedési normákat, (melyeket összefoglalva alváshigiéne néven szokás emlegetni) sikerül betartanunk, akkor könnyen visszatalálhatunk a nyugodt, pihentető alváshoz.

  • Az egészséges alvás nappal kezdődik: nagyon fontos a megfelelő mennyiségű mozgás, ideális lenne a szabad levegőn, a természetben megtett séta.

  • Fejezze be a napját tudatosan pl. egy kellemes beszélgetéssel, finom fürdővel, egy lazító olvasmánnyal, vagy zenehallgatással.

  • Lefekvés előtt kerülje az izgalmakat okozó tevékenységet, pl. munkával kapcsolatos problémákkal való foglalatosság, vagy TV-filmek.

  • A késő esti órákban kerülje a megterhelő ételeket, a túlzott alkoholfogyasztást, dohányzást, vagy izgató hatású italokat.

  • Tanuljon meg, és alkalmazzon esténként valamilyen lazító (relaxációs) technikát.
  • Nem csupán a gyermekeknek van szükségük állandó ritmusra, hanem az alvásunknak is. Ezért célszerű esténként lehetőleg azonos időben ágyba menni, és reggel felkelni.

  • Ha nem tud elaludni, keljen fel az ágyból, olvasson, hallgasson kellemes, lazító zenét. Csak akkor feküdjön vissza, ha elálmosodott.

  • Teremtsen megfelelő atmoszférát az alváshoz: legyen csendes és kellően sötét a hálószobája, lefekvés előtt szellőztesse ki alaposan, és figyeljen az ideális hőmérsékletre is (15-18oC). Válasszon testalkatának megfelelő matracot, és kényelmes hálóruhát.

alvaszavar-blog-sedacur-az-alvaszavar-szabalyai
  • Teremtsen megfelelő atmoszférát az alváshoz: legyen csendes és kellően sötét a hálószobája, lefekvés előtt szellőztesse ki alaposan, és figyeljen az ideális hőmérsékletre is (15-18oC). Válasszon testalkatának megfelelő matracot, és kényelmes hálóruhát.

  • A délutáni alvást hozzá kell számítani a napi alvásmennyiséghez. Gondoljon erre is, amikor úgy érzi, nem aludt eleget éjszaka.
  • Éjszaka ne nézzen az órára.

  • Ne szedjen hosszú ideig altatókat.

  • Forduljon orvoshoz, ha az alvászavar tartósan fennáll.
2018-05-16T11:22:29+00:00