Feszült nappalok,

álmatlan éjszakák?

Feszült nappalok,

álmatlan éjszakák?

Sedacur forte altató nyugtató gyógyszer

Feszült nappalok,

álmatlan éjszakák?

Feszült nappalok,

álmatlan éjszakák?

Sedacur forte altató nyugtató gyógyszer

Hogyan szabadulhatunk meg az alvászavartól?

Két idős ember beszélget.
„Mondja szomszéd, maga hogy szokott elaludni?”- kérdezi az egyik.
„Elszámolok háromig és elaszom.” – válaszol a másik.
„Csak háromig számol, és már alszik is?” –kérdezi döbbenten az első.
„Hát, néha előfordul, hogy fél négyig.”

Ez ugyan csak egy vicc, de a helyzet egyáltalán nem valószínűtlen, sőt, bizonyára sokak számára ismerős!

Mit tehetünk ellene? Egy dolog biztos: az alvást nem lehet erőltetni. Minél inkább akarjuk az elalvást, annál valószínűtlenebb, hogy sikerülni fog. Az alvászavarok leggyakoribb oka a feszültség, és az, hogy a gondolatainktól nem tudunk szabadulni. A probléma kezelése különböző módszerekkel történhet, melyeknek elsődleges célja mindig a nyugodt, pihentető alvás visszaállítása:

alvaszavar-blog-hogyan-szabadulhatok-meg-az-alvaszavartol

Módszerek az éjszaki töprengés visszaszorítására

A fejünkben kavargó nyomasztó gondolatokat gyakran el tudjuk hessegetni magunktól úgy, hogy egyszerűen „kicseréljük” őket kellemes, megnyugvást, ellazulást hozó gondolatokra, melyekkel könnyen juttathatjuk el magunkat a jól megérdemelt álomba. Például felidézzük egy korábbi szép utazás, családi, vagy társasági esemény meghitt élményeit.

Az alvás optimális körülményeinek megteremtése (alváshigiénia)

A nyugodt, pihentető alvást számos tényező befolyásolhatja (pl. környezeti hatások, a matrac minősége, hőmérséklet, fényviszonyok, étkezési szokások stb.), ha törekszünk az alváshigiéniára vonatkozó szabályok betartására, akkor –amennyiben más, az alvást negatívan befolyásoló tényező nem áll fenn- könnyen visszatalálhatunk egészséges alvásritmusunkhoz.

Lazítás

Az alvászavarok gyakran hosszabb idő alatt alakulnak ki. Hasonlóan egész sok időre lehet szükség a zavar megszűnéséhez. Felgyorsíthatja a gyógyulási folyamatot, ha megfelelően képzett szakember segítségével elsajátítunk olyan technikákat (relaxációs gyakorlatok, autogén tréning, légző gyakorlatok stb.), melyeknek rendszeres gyakorlása segíti az elalváshoz szükséges ellazulást.

Gyógyszeres segítség

Tény, hogy hiába akarjuk nagyon, az alvást nem lehet erőszakkal elérni. Az alvás hiánya miatt másnap ingerültek, feszültek vagyunk, és még nehezebben tudunk megfelelni az elvárásoknak. Ha eljön az este, már előre félünk, hogy megint nem tudunk majd elaludni. Minél inkább erőlködünk, annál távolabb kerülünk a sikeres elalvástól. Ilyen esetben egy enyhe nyugtató hatású altatószer segíthet kitörni az ördögi körből.

Az alvászavar egyénenként változó módon, és különböző okokból jelentkezhet. A legmegfelelőbb, egyénre szabott kezelésre vonatkozó szakszerű tanácsért érdemes szakemberhez, orvoshoz, vagy gyógyszerészhez fordulni. A kizárólag gyógyszertárakban kapható készítmények állandó ellenőrzés alatt állnak, és így garantálni tudják az állandó minőséget és hatóanyagtartalmat, melyek a megfelelő hatás előfeltételei.

Nappali feszültség és idegesség esetén növényi hatóanyagokat tartalmazó altatószereket célszerű választani. Ezeknek nyugtató, feszültségoldó hatásuk van, és nem okoznak nappali fáradtságot, levertséget. Elalvási zavaroknál előnyösek a növényi hatóanyagokat nagyobb koncentrációban, vagy kombinációban tartalmazó altatószerek. Ha a panaszok két hétnél hosszabb ideje fennállnak, vagy a kezelés ellenére rosszabbodnak, feltétlenül orvos kell fordulni a háttérben meghúzódó okok tisztázására és szakszerű kezelésére.

2018-05-16T11:21:46+00:00