Slide
Slide
Slide
previous arrow
next arrow
Slide
Slide
Slide
previous arrow
next arrow

Az esti étkezés általános alapelvei

Az esti étkezés kérdése mindig is dilemma elé állította az embereket, hiszen a szakemberek óva intenek a teli pocakkal való lefekvéstől, ugyanakkor korgó gyomorral is hasonlóan nehéz mély álomba szenderülni. Az alábbiakban sorba szedtük azokat az általános alapelveket, melyeket érdemes megfontolni a pihentető alvás érdekében!

I

Esti étkezésünket – ha módunkban áll – időzítsük 2-3 órával lefekvés előttre. Ha ugyanis túl hosszú idő telik elik az esti étkezés és a lefekvés között, előfordulhat, hogy éjjel megéhezünk, az éjszakai evés pedig köztudottan sok szempontból hátrányos

I

Este mellőzzük a koffeintartalmú italokat – ezeket már a késő délutáni óráktól nem érdemes fogyasztani. Hagyjuk meg a reggeli mellé az amúgy jótékony hatású zöld teát is, mert az ugyancsak élénkít. Sokat segíthetnek viszont az egyes gyógynövényekből készült teák, vagy teakeverékek: citromfű, levendula, kamilla. Az alkohollal is csak óvatosanigaz, hogy segít ellazulni és így elaludni is, de éjjel megzavarhatja a szokásos alvási ritmusunkat. Tartós esti fogyasztása pedig egyenesen alvászavarhoz vezet.

Esti étkezés alapelvei
I

Vacsorára kerüljük a nehezen emészthető és nagy mennyiségű ételeket! Mindent, ami túl zsíros, fűszeres, hagymás vagy puffasztó – érdemes száműzni az esti tányérról. A mennyiségre szintén érdemes odafigyelni, mert akár refluxot is okozhat, ha túlesszük magunkat. Ennek tünetei – pl. a gyomorégés – megzavarhatják az éjszakai pihenésünket.

I

A kalciumban, magnéziumban, káliumban és B-vitaminokban bővelkedő élelmiszerek hozzájárulhatnak a nyugodt alváshoz, mert jótékonyan hatnak az izomműködésre és az idegrendszerre. Támogatják az izmok ellazulását, az idegrendszer megnyugtatását, így segítik a pihenést. Ezeket megtalálhatjuk a leveles zöldségekben (pl. spenót, mángold, salátafélék), az olajos magvakban, de a teljes kiőrlésű gabonákban is.

I

Mézes langyos tej és banán: két jolly joker estére! A banán gazdag káliumban, magnéziumban – de van benne bőven triptofán is, ami hozzájárul a szerotonin-termeléshez. A szerotonin pedig az alvást elősegítő melatonin termelésében vesz részt. A tej magas fehérje-, triptofán és ásványianyag-tartalma miatt lehet hasznos este.

I

Részesítsük előnyben a magas fehérjetartalmú ételeket! Sovány húsok, hal, túró, sovány sajtok vagy joghurt – mind okos választás lehet.

I

Együnk teljes kiőrlésű gabonákat! Ezek megfelelő inzulintermelésre serkentik a szervezetet, kellemesen eltelítenek és nem leszünk farkaséhesek az éjszaka közepén.

I

Szemezgessen meggyet és cseresznyét  mindkettő a jótékony melatonin természetes forrása! Ha nincs éppen szezonja, meggylé formájában is fogyaszthatjuk.

További blogok

Sedacur® forte

Nyugtató, altató hatású gyógyszer három gyógynövény – macskagyökér, komló, citromfű– kombinációjával. Nyugodt alvást, napközben jó közérzetet biztosít. Oldja a feszültséget, nincs kellemetlen mellékhatása, nem tompítja a figyelmet, ezért nem befolyásolja hátrányosan a szokásos nappali tevékenységet.

Ne feledjük: a pihentető éjszakai alvásnak alapfeltétele nappalaink kiegyensúlyozott nyugalma!

Z

Nappal nyugtat, oldja a feszültséget

A Sedacur forte hatóanyagai révén a mentális stressz, a belső feszültség oldásában segít.

Z

Segíti az el- és átalvást

A Sedacur forte elalvást segítő hatása a feszültségoldás révén alakul ki, ez segíti a nyugodt alvást is.

Vény nélkül kapható gyógyszer

Z

A nappali teljesítőképességre nincs negatív hatással

A Sedacur forte nincs negatív hatással a koncentrálóképességre, ezáltal nem befolyásolja a napi tevékenységet. Az alkohol fogyasztása sem befolyásolja a hatását.

Z

Az autóvezetéshez szükséges képességeket nem befolyásolja

A Sedacur forte nem befolyásolja a koncentrálóképességet, a motoros koordinációt, reagálási képességet, éberséget, felfogó- és érzékelőképességet.